Hill & Diriki

Inlägg publicerade under kategorin Allmänt

Av Anna - 5 augusti 2014 09:41

Har nyss vaknat och är super hungrig. Åt lite dåligt med mat under gårdagen tror jag bestämt.

Idag är det i alla fall tisdag, och det är sista jobbdagen för den här veckan. I morgon ska jag skriva slutprov på naturkunskapkursen och sedan åker vi upp till norr igen.
Tanken var att vi skulle ha åkt till Göteborg och Liseberg, men har inte fått någon hundvakt, så vi åker norrut istället.
Ska bli skönt!

Idag ska jag släpa med sebbe och hundarna ut i skogen och gå en rejäl promenad. Sedan ska jag plugga, måste klara provet i morgon.....
Önska mig lycka till!

Av Anna - 1 augusti 2014 21:42

Godkväll.

Idag har jag inte hunnit göra ett dugg känns det som. Bara jobbat...

Jag tycker inte om att gå och lägga mig och önska att jag hade hunnit med mer saker.
Dygnet borde ha fler timmar, som så många har önskat före mig.

Jag ska i alla fall träna lite med hundarna nu. Har gjort en mind map åt varje hund med mål och plan för att uppnå målen.
Det är så skönt att sätta upp mål, blir så mycket mer motiverd att träna då.

I helgen ska jag jobba. Likaså i början av veckan, måndag och tisdag.
Onsdagens jobbpass vat jag tvungen att byta bort eftersom jag måste göra slutprov på min kurs. Känns inte som att tio veckor har gått redan... Men men. Nu har jag förhoppningsvis snart ett godkänt betyg i Naturkunskap 2.

På torsdag blir det resa norrut igen. Det är så skönt att ha ledigt några dagar i rad, så man hinner göra saker.

Av Anna - 30 juli 2014 23:29

Godkväll!

Vilken dag...
Jag är alldeles trött. Har hunnit med så mycket.

Badat,vikt en massa tvätt, handlat, bakat pizzabullar och en långpromenad med hundarna. Och jobbat med...

Skönt att hinna med så mycket.
Tråkigt nog åt litenbrunhund upp mina pizzabullar. Husse var slarvig och lämnade dem bara 1,5 m från golvet.....
Men men, allt bullätande ledde till en långpromenad. Så det blev ju bra ändå.

Efter jobbet har jag inte gjort mycket.
Slöat framför datorn och pratat en massa med sebbe.

Nu ska vi se på film. Ha det gött!

Så här såg mina hundar ut igår natt. Varsin kylklamp. De var väldigt nöjda med det, särskilt Hille, han kramade sin...

Av Anna - 29 juli 2014 23:26

Just nu har vi 32 grader varmt här i lägenheten, det hindrar dock inte Sebbe och Diddan från att gosa.

Jag och Hille däremot, som verkar vara den smartare hälften av befolkningen här i lägenheten, ligger så långt ifrån andra värmekällor det bara går.

Av Anna - 29 juli 2014 22:39

Sista dagen i Rom blev inte alls som vi tänkt oss. Vi skulle vara på stranden och ta det lugnt. Stället letade vi buss i två timmar, reste i en timme, käkade lunch nära stranden och sedan tillbaka för att flyga hem igen...

När vi kom hem till Sverige igen sent på lördagkvällen hoppade vi in o bilen och åkte direkt till norr.

På söndag kväll åkte vi ut till holman med mamma, pappa och emil. Vi hade ett jättebra dygn på holman med bad och vila. I hamnen var det 27 grader varmt, i vattnet. Hua så gött vi hade det. Att åka tillbaka till Stockholm kändes heeeelt värdelöst igår kväl. Och det blev inte bättre av att vi fick punktering 6 mil hemifrån.
Så vi kom hem tre timmar senare än planerat....

Idag har jag jobbat första dagen efter semestern. Gick bra....

Nu ska vi ut i skogen med hundarn. Ha en fin kväll!

Av Anna - 25 juli 2014 22:57

Så kör vi en fortsättning på föregående inlägg, ska dock försöka skriva noggrannare...så rom får vara rom och inte ron...

Dagen idag.
Började med att klockan ringde kl 9:30 i morse, vi skulle äta frukost då. Frukost buffén stänger kl 10 om morgnarna, men när klockan ringde orkade jag bara inte.
Efter en kort, och helt obegriplig konversation för utomstående, kom jag och sebbe överens om att vi skulle skippa frukosten på hotellet och sova ut istället.
Sagt och gjort!

Kl. 12 slog vi upp ögonen igen. Duschade, gjorde oss i ordning och begav oss ut i kaoset. Vi bestämde att frukosten blev lunch och att vi skulle äta på vårat favorit torg. Så...vid 14 tiden blev det frukostlunch i form av pasta al pesto för mig och sebbe åt pasta m italiensk ost och svartpeppar. Jättebra restaurang, och ett stort plus för free wifi ;-)

Efter maten gick vi ut på torget och badade benen i en fontän, tillsammans med en massa andra turister. Dock tyckte civilpolisen att det var en dålig idé, så det blev ett kort bad.

Nu på kvällen klädde vi upp oss, sista middagen i Rom.
Det blev på en restaurang bredvid den vi åt på igårkväll. Den igårkväll var super bra, godaste pizzan. Dock tyckte min kära att det var tråkigt att äta på samma restaurang två gånger, så vi tog istället restaurangen som låg vägg i vägg. Tyvärr var det inte lika gott som den första. Men mätta blev vi i alla fall.

Därifrån gick vi tillbaka till torget. Det var fyllt med människor ikväl, fredagkväll. Det var på något sätt rofyllt att sitta där, mitt i kaoset, och bara lyssna på italienska musiken och se alla människor.
Och en till glass blev det förstås också till efterrätt. Andra glassen idag.
Italien, pizza och pasta i all ära, men glassen är nog faktiskt bättre. Hittade en favorit smak, nogat och krokant, så himla god!

Av Anna - 25 juli 2014 18:27

Hej på er.
Ligger återigen och slöar på hotellrummet.

Tänkte skriva lite om dagen och gårdagen, börjar med det sist nämnda.

Igår gick vi upp omänskligt tidigt, för att vara semester alltså, och åt frukost. Sedan bar det av till st peterskyrkan. Eller rättare sagt Vatikanmuseet och sixtinska kapellet (det där 16 vet jag inte hur man stavar, så det är en chansning). Det var roligt att se, men både jag och sebbe ledsnade snabbt på all konst och letade oss ut efter ca två timmar. En konstintresserad hade nog kunnat gå där i veckor...

Efter besöket på museet gick vi och käkade, eftersom vi var så himla hungriga fick ett sunkigt litet ställe duga, vi orkade inte leta efter bättre. Maten gick i stil med resten av restaurangen. Vi åt någonting som såg ut som lasagne, fast formad som en rulle. Färdig Lidl mat som man värmt i micro, så kallade sebbe maten och jag håller med.

Under resten av dagen letade vi efter några av Roms stora turistattraktioner, vi hittade både den gigantiska trappan och fontänen, tråkigt nog hade de båda attraktionernatt stora ställningar runt sig för de höll på att renoveras... Så, så var det med det.
Vi hittade åtminstone ett väldigt mysigt torg där jag käkade panacotta med jordgubbar och sebbe drack en latte.

Efter ett väldigt irrande fram och tillbaka i Rom hittade vi tillbaka till hotellet, både jag och sebbe var vid det här laget väldigt hungriga och tjuriga på varandra. Som tur är så är vi bra på att låta bli att irritera varandra, så vi la oss med varsin bok och läste...
På kvällen begav vi oss ut för att hitta det perfekta natstället och det gjorde vi...himmelsk pizza! Vi ska tillbaka dit ikväll och ska käka vår sista middag i Rom där.
Ännu senare på kvällen gick vi och såg colosseu, det var häftigt att se det när de var upplyst, mäktigt..

Jag inser nu att detta inlägg blev längre än tänk, fortsätter med dagen bravader senare.