Hill & Diriki

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2016

Lördag!

Av Anna - 8 oktober 2016 08:13

Godmorgon på er!
Har precis vaknat, ligger i sängen och gosar med Sebbe och hundarna. Duffy var också med på morgongoset en stund, men sedan ville hon ut.

Idag har vi inga planer alls, som de sista tre-fyra helgerna. Så himla skönt. Efter 1,5 år av kaos har det nu börjar lugna ned sig.
Inger pendlande fram och tillbaka mellan mellanfjärden och Stockholm. Inte hundkurser var och varannan helg- vilket jag dock saknar. Men framförallt är det skönt att ha en fastpunkt där jag verkligen trivs.

För ett år sedan var min fastapunkt på Lidingö. Fy tusan. Visst vi var nöjd med vår lägenhet där. Men nu när man ser tillbaka på det, vilket ställe (inte positivt menat).
Dit kommer jag inte tillbaka.
Inte till Stockholm över huvudtaget.
Städer överlag är inte min grej, men jag bor mycket hellre i Uppsala än i Stockholm.
No more fjollträsk.

Tärnsjö då?
Det är ett väldigt udda ställe med många original. Men det gör inget. Att ha skogen, sjöar och skolan på promenadavstånd väger upp. Men jag längtar tills skolan är klar och tar vårt pick och pack och flyttar. Målet är att vi så snabbt som möjligt efter skolans slut ska köpa hus. Längtar lite ihjäl mig efter ett eget ställe nu.

Mitt drömhus är ganska stort. Med många, stora fönster. Det ska också finnas ett stall, helst med ganska många boxar, så folk kan hyra in sig där med sina hästar. Men självklart ska jag ha en eller två egna hästar också. Två stycken måste det bli. En rid och en kör/ridhäst. Ridhästen ska vara en stor smidig sak. Kör/Ridhästen ska vara en ardenner eller en bruksnordis.

Sedan, på min drömgård (ja, gård), vill jag ha en plats för en stor verkstad där jag kan jobba. Att kunna jobba hemifrån är ju drömmen för mig.

Det måste också finnas ett hönshus. För jag vill ha höns.

Och en stor del av gården ska vara inhägnad, så att hundarna kan härja lösa.

Och såklart, det måste finnas ett ridhus ELLER i alla fall en ridbana. Helst det första alternativet. Så kan man träna hund och häst året runt.

Nu har jag drömt färdigt. Ska sätta igång och göra kundarbeten nu, så jag får ihop pengar till min dröm.

Om folk inte skrattar åt dina drömmar så är de för små. Ingenting är omöjligt. Punkt slut!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 22 augusti 2019 20:59

För en vecka sen fick min älskade Hill somna in. Hans hjärta hade gått sönder ännu mer och veterinären konstaterade att han inte hade lång tid kvar. Två dagar efter det beskedet fick han somna in, innan han hann märka av sitt trasiga hjärta. ...

Av Anna - 7 juni 2019 13:43

Hej på er från ett 30 grader varmt Tärnsjö. Tre dagar i rad nu som det är ca 30 grader varmt. Och jag har jobbat två av de tre dagarna. Men igår var jag ledig och tillbringade dagen på stranden med Ida och hundarna. Det var mysigt. Efter jobbe...

Av Anna - 16 maj 2019 10:23

Det är redan mitten av maj. Tiden springer iväg. Det har hänt mycket sen sist. I slutet av februari började jag jobba på Tärnsjö Garveri. Ett 6 mpnader långt vikariat. Så jag jobbar som sadelmakare/butiksansvarig i läderhandeln på heltid nu....

Av Anna - 24 januari 2019 17:07


Veckorna rullar på. Har jobbat på skola och förskola i två och en halv vecka nu....och de där giftiga barnbacillerna har tagit mig tillslut. Så idag och i morgon blir det soffläge och vila ordentligt. bild från igår morse när jag och hundarna...

Av Anna - 5 januari 2019 16:46

2019 är här. Här kommer lite bilder från de senaste dagarna: ...

Ovido - Quiz & Flashcards