Hill & Diriki

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2016

kvällsblogg

Av Anna - 29 augusti 2016 19:48

Godkväll i stugan!


Har precis pratat med Sebbe. Han har haft sin första skoldag idag. Eller ja, första skoldagen sen mars iaf. Den turgubben har ledarskap på schemat tre veckor framöver. Det är ett ämne jag tycker väldigt mycket om och gärna sysslar med.


Den där fantastiska inspirationen jag hade efter sommarlovet har börjat blekna och jag längtade inte efter att gå till skolan idag. Men så är det bara för att jag vet att jag inte har någon instruktör att vända mig till (Men i morgon är de bra istruktörerna tillbaka. yeey!) Så idag hade jag mer än gära suttit i Botkyrka med Sebbe och haft lektion i ledarskap.


Hur som haver...

Idag gjorde jag klart en beställning på halsband och spårlina, postade beställningen, jobbade lite med ritningar och kalkyler, pratade med kunder om mått/färger/beslag osv på deras beställningar osvosvosv....
Så nu har jag att göra igen.

Men inte på skoltid. För i morgon ska jag göra klart mitt andra prov på tömkörningsdäckel och sedan färdigställa kalyl, ritningar och arbetsordning för den riktiga tömkörningsdäckeln. Så förhoppningsvis börjar jag med den innan denna vecka är över.


Annars då?
Har jag mycket i huvudet. Jag har en lååååång to-do-list som bara fylls på och fylls på hela tiden. Jag ska få tag på en massa böcker till min instruktörsutbildning, planera in projekt hundar till samma utbildning, dessutom måste jag nogrant planera träningen med mina egna hundar till utbildningen samt läsa alla böcker jag redan fått tag på.
Det var kategori ett.
Nästa kategori är hemmet. Här måste jag plocka, dammsuga, skura, åka till återvinningen, planera mina middagar (som ska räcka till lunchlåda), komma ihåg att klippa hundarnas klor, boka tvättstuga och allmät göra fint och hemtrevligt hemma.

Så...nu får det räcka med listandet. Vill inte tråka ut er för mycket ;)


I alla fall så har jag nu för första gången bloggat på min nya dator. En dator som inte tar 10 minuter att starta, som inte tar 15 minuter att öppna ETT program, en dator som inte visar filmer i slowmotion, en dator som är ny och i mina måt superbra! Det är bara ett bokförningsprogram som fattas nu. Sedan är jag mer än nöjd!


Dags att borsta tänderna, rasta hundarna och sedan ha en ordentlig mysstund innan det är dags att sussa.

Ha en fin kväll och sov så gott!


Kram


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 22 augusti 2019 20:59

För en vecka sen fick min älskade Hill somna in. Hans hjärta hade gått sönder ännu mer och veterinären konstaterade att han inte hade lång tid kvar. Två dagar efter det beskedet fick han somna in, innan han hann märka av sitt trasiga hjärta. ...

Av Anna - 7 juni 2019 13:43

Hej på er från ett 30 grader varmt Tärnsjö. Tre dagar i rad nu som det är ca 30 grader varmt. Och jag har jobbat två av de tre dagarna. Men igår var jag ledig och tillbringade dagen på stranden med Ida och hundarna. Det var mysigt. Efter jobbe...

Av Anna - 16 maj 2019 10:23

Det är redan mitten av maj. Tiden springer iväg. Det har hänt mycket sen sist. I slutet av februari började jag jobba på Tärnsjö Garveri. Ett 6 mpnader långt vikariat. Så jag jobbar som sadelmakare/butiksansvarig i läderhandeln på heltid nu....

Av Anna - 24 januari 2019 17:07


Veckorna rullar på. Har jobbat på skola och förskola i två och en halv vecka nu....och de där giftiga barnbacillerna har tagit mig tillslut. Så idag och i morgon blir det soffläge och vila ordentligt. bild från igår morse när jag och hundarna...

Av Anna - 5 januari 2019 16:46

2019 är här. Här kommer lite bilder från de senaste dagarna: ...

Ovido - Quiz & Flashcards