Hill & Diriki

Direktlänk till inlägg 11 juli 2016

Let's chill

Av Anna - 11 juli 2016 15:39

Hej på er!
Vilka dagar det varit. Jobb i lördags och gårdagen spenderades mestadels på vägen.
Jag och Sebbe åkte till Edsbyn för att hämta husbilen.
Väl hos mormor och morfar blev vi bjudna på lunch/middag, (vet inte vilket mål det räknas som när man äter runt 14 tiden, haha!) fläskpannkaka fick vi. Jag har lustigt nog längtat efter fläskpannkaka i flera veckor med aldrig tagit tag i det och lagat just det. Så det kunde inte ha blivit en mer lyckad måltid!
Vi fixade även med symaskinen som morfar hittade åt mig på Erikshjälpen. En singer.
En gul och vit singer.

En gammal goding som jag hoppas klarar att sy i plymå och annat runt läder.
Ska bli spännande att börja använda den!

I alla fall så rullade vi hemåt igen vid 17-tiden. Tanken var att jag skulle lämna av Sebbe och åka vidare mot Sörmland. Men klockan blev mycket och jag blev väldigt trött. Så jag bestämde mig för att sova hemma och åka tidigt morgonen därpå.
Men det skulle jag inte ha gjort....

Någon timme efter att vi parkerat kom nämligen en av grannarna och knackade på.
"hej, jag har råkat backa in i din bil"
Och herregud vad många tankar som flög genom huvudet. "hoppas det är Renaulten och inte husbilen han har kört på"- bland annat....
Men självklart inte.
Gubben hade missat att det stod en 6 m lång husbil på gården. Så han har alltså backat typ 10 meter utan att se sig för.
Så han hade backat in i fronten på husbilen. Som tur var så var det "bara" plasten som spruckit. Inga bucklor, ingen trasig lyckta...Bara en lång spricka i plasten.
Men det var inte jätteroligt att ringa upp typ 14 h efter att man lämnat gården och berätta att bilen gått sönder. Fy bubblan.

Dagen idag har i alla fall varit bra! Det gick hur bra som helst att köra ned i morse.
Träningsdagen har gått väldigt fort och ekipagen har varit så duktiga.
Jag har fått de första papprena för instruktörsutbildningen också! Så jag har läst igenom dem och känner igen väldigt mycket ifrån skolan. Just pedagogik och ledarskap hade jag många timmar i gymnasiet. Det var favorit ämnena, det känns faktiskt som att jag kommer ihåg 95%. Så det är inte som att börja om från början. Mycket bra.

Men men, ska läsa vidare och vänta på bättre väder så jag kan gå en powerwalk med hundarna :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 22 augusti 2019 20:59

För en vecka sen fick min älskade Hill somna in. Hans hjärta hade gått sönder ännu mer och veterinären konstaterade att han inte hade lång tid kvar. Två dagar efter det beskedet fick han somna in, innan han hann märka av sitt trasiga hjärta. ...

Av Anna - 7 juni 2019 13:43

Hej på er från ett 30 grader varmt Tärnsjö. Tre dagar i rad nu som det är ca 30 grader varmt. Och jag har jobbat två av de tre dagarna. Men igår var jag ledig och tillbringade dagen på stranden med Ida och hundarna. Det var mysigt. Efter jobbe...

Av Anna - 16 maj 2019 10:23

Det är redan mitten av maj. Tiden springer iväg. Det har hänt mycket sen sist. I slutet av februari började jag jobba på Tärnsjö Garveri. Ett 6 mpnader långt vikariat. Så jag jobbar som sadelmakare/butiksansvarig i läderhandeln på heltid nu....

Av Anna - 24 januari 2019 17:07


Veckorna rullar på. Har jobbat på skola och förskola i två och en halv vecka nu....och de där giftiga barnbacillerna har tagit mig tillslut. Så idag och i morgon blir det soffläge och vila ordentligt. bild från igår morse när jag och hundarna...

Av Anna - 5 januari 2019 16:46

2019 är här. Här kommer lite bilder från de senaste dagarna: ...

Ovido - Quiz & Flashcards