Hill & Diriki

Direktlänk till inlägg 11 juni 2016

Längsta dagen på länge!

Av Anna - 11 juni 2016 22:04

Hej på er!
Dagen startade 05:45. Gick upp, gick ut med hundarna, gjorde frukost, väckte Sebbe, åt frukost, borstade tänderna, hoppade in i bilen och rullade först till Stockholm där vi droppade av Sebbe och sedan ner till Vagnhärad för kurs.

Idag var det alltså lösträningskurs.
Många ekipage och en salig blandning av både hundar och människor.
Kursens yngsta (tvåbenta) deltagare var en riktig charmör och höll låda till och från under dagen.

Hill och Diddan fick göra ett varsitt hundmöte under dagen. Både skötte sig suveränt. Diddan såg ut som att han aldrig gjort annat än att träna hundmöten.
Jag blir så jäkla stolt över vår resa dagar som denna.
Från att ha stått på bakbenen och skällt på både hundar och människor till att vara stencool. Han har lärt sig sortera och jag har lärt mig att se hur mycket han klarar.
Vi har blivit ett bra team.
Är stolt över oss!

Efter kursen hoppade jag och hundarna in i bilen och får till söder. Där gick jag och Hill en promenad innan jag träffade Åsa för att planera sommaren och hösten.
Jag älskar att ha många bollar i luften, som ni säkert redan vet. Speciellt när det är hundrelaterat

Efter mötet åkte jag till Kista och mötte upp Sebbe. Vi sprang in i gallerian, till hair cut, och körde en varsin klippning. Så nu är vi sommarfina, vet dock inte vem av oss som har kortast hår nu. Haha!

Därefter åkte vi vidare hemåt, blev ett stopp i Uppsala. Men nu är vi hemma.
Åkte 07:15 kom hem 21:35.
En riktigt lång, men rolig dag!

Nu är det duschdax och sedan ska jag ta med mitt täcke till soffan och sova film.
Mobilen stänger jag av, ska sova ostört.

Ha en fin kväll och sovgott!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 22 augusti 2019 20:59

För en vecka sen fick min älskade Hill somna in. Hans hjärta hade gått sönder ännu mer och veterinären konstaterade att han inte hade lång tid kvar. Två dagar efter det beskedet fick han somna in, innan han hann märka av sitt trasiga hjärta. ...

Av Anna - 7 juni 2019 13:43

Hej på er från ett 30 grader varmt Tärnsjö. Tre dagar i rad nu som det är ca 30 grader varmt. Och jag har jobbat två av de tre dagarna. Men igår var jag ledig och tillbringade dagen på stranden med Ida och hundarna. Det var mysigt. Efter jobbe...

Av Anna - 16 maj 2019 10:23

Det är redan mitten av maj. Tiden springer iväg. Det har hänt mycket sen sist. I slutet av februari började jag jobba på Tärnsjö Garveri. Ett 6 mpnader långt vikariat. Så jag jobbar som sadelmakare/butiksansvarig i läderhandeln på heltid nu....

Av Anna - 24 januari 2019 17:07


Veckorna rullar på. Har jobbat på skola och förskola i två och en halv vecka nu....och de där giftiga barnbacillerna har tagit mig tillslut. Så idag och i morgon blir det soffläge och vila ordentligt. bild från igår morse när jag och hundarna...

Av Anna - 5 januari 2019 16:46

2019 är här. Här kommer lite bilder från de senaste dagarna: ...

Ovido - Quiz & Flashcards