Hill & Diriki

Direktlänk till inlägg 10 maj 2016

Mys

Av Anna - 10 maj 2016 21:06

Jag och Hille gick till skolan tillsammans, vi hämtade min cykel som stod där. Sen cyklade vi hem. Blev en sväng på tre kilometer ungefär.
Han är så underbar min lilla Hille. Han bara knatar på vad som än händer. Barn som rusar och skriker, hundar som gör utfall, bilar som kör förbi i alldeles för hög fart....Han bara knatar. O så då och då knatar han på lite snabbare, förbi mig, för att sedan vända upp blicken och ta ögonkontakt. Han är så fin.

Diddan och jag hade ett helt annat typ av äventyr. Vi gick till Furuvallen där en fotbollsmatch pågick för fullt.
Där tränade vi "Fot" och snabba lägganden. Jäklar i min lilla låda vad terven kan. Två blicksläpp medan vi rörde oss. Men inte en tillstymmelse till blicksläpp när han satt stilla o fotposition. Skiiiiiiiit duktig!!!
De där med snabba lägganden...Det går inte så snabbt. Vi håller fortfarande på att träna in den nya tekniken. Diddan ska lägga sig BAKÅT. Det är hemskt svårt att få till. Men vi kämpar på och idag gick det helt klart åt rätt riktning!

Plus, jag glömde att skriva om morgonens träning. Den gick också bra! Diddan börjar hajja grejen med "take it take it"... Vi är inte där än, men det gick skitbra i morse.
Hill däremot...Han sa typ: ta den själv kärring!!!
När han inte fick tugga blev det hemskt svårt. Men vi fick till några hyfsade bett!
Och de som inte förstår alls vad jag skriver om...lugn bara lugn. Jag förstår knappt själv. Kanske lägger upp en video någongång framöver så det blir begripligare! Haha!

Nu ska jag sussa. Sovgott mina vänner!

JUST JA! En platsliggning blev det minsann också!:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 22 augusti 2019 20:59

För en vecka sen fick min älskade Hill somna in. Hans hjärta hade gått sönder ännu mer och veterinären konstaterade att han inte hade lång tid kvar. Två dagar efter det beskedet fick han somna in, innan han hann märka av sitt trasiga hjärta. ...

Av Anna - 7 juni 2019 13:43

Hej på er från ett 30 grader varmt Tärnsjö. Tre dagar i rad nu som det är ca 30 grader varmt. Och jag har jobbat två av de tre dagarna. Men igår var jag ledig och tillbringade dagen på stranden med Ida och hundarna. Det var mysigt. Efter jobbe...

Av Anna - 16 maj 2019 10:23

Det är redan mitten av maj. Tiden springer iväg. Det har hänt mycket sen sist. I slutet av februari började jag jobba på Tärnsjö Garveri. Ett 6 mpnader långt vikariat. Så jag jobbar som sadelmakare/butiksansvarig i läderhandeln på heltid nu....

Av Anna - 24 januari 2019 17:07


Veckorna rullar på. Har jobbat på skola och förskola i två och en halv vecka nu....och de där giftiga barnbacillerna har tagit mig tillslut. Så idag och i morgon blir det soffläge och vila ordentligt. bild från igår morse när jag och hundarna...

Av Anna - 5 januari 2019 16:46

2019 är här. Här kommer lite bilder från de senaste dagarna: ...

Ovido - Quiz & Flashcards