Hill & Diriki

Direktlänk till inlägg 9 juli 2015

Igår och idag

Av Anna - 9 juli 2015 20:24

Ja, som utlovat, lite sent:
Under morgonpromenaden igår morse promenerade jag och hundarna förbi ett hus, där det fanns två lösa hundar. Och i vanlig ordning sprang hundarna emot oss, Diriki gjorde ett kort utfall och stretade i kopplet.
Sen....
Sen kära bloggläsare, kröp han ur halsbandet och jag fick en hjärtattack.
Det var två stora svarta hundar, med svansar fluffiga som tusan och rätt upp stod dem med. "Nu smäller det" tänkte jag när Diriki sprang iväg. Men icke. De andra hundarna vände om och sprang. Diriki stannade och var nöjd över att han "jagat" bort dem. Knas.
Det blev i alla fall inte värre en så.
De skällde på varandra, jag fick tag på Diddan och de andra hundarnas matte stängde in dem. End of story.
allt gick väldigt fort, men jag blev himla rädd när Diddan kröp ur halsbandet.
Och det värsta av allt är att Jan kryper ut alla halsband om han vill....
För han har en grov hals och ett mini huvud....Så vi får helt enkelt hålla tummarna att han inte lyckas med det någon mer gång, ändå.

Idag då?!
Idag har vi haft storbesök av närmare 70pers, som alla åt siksmörgås och kaffe med kaka. Så vi har haft en hel del att göra idag.
Det är tur att vi har mamma och pappa som hjälper oss. Och även våra kära vänner från Holland hjälpte oss idag!
And I'm so greatful for that!!!!

Ikväll kommer både jag och Sebbe decka innan vi hunnit lägga huvudet på kudden.
Ser fram emot att sova, som tusan!!!!


Ha en fin kväll alla därute.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 22 augusti 2019 20:59

För en vecka sen fick min älskade Hill somna in. Hans hjärta hade gått sönder ännu mer och veterinären konstaterade att han inte hade lång tid kvar. Två dagar efter det beskedet fick han somna in, innan han hann märka av sitt trasiga hjärta. ...

Av Anna - 7 juni 2019 13:43

Hej på er från ett 30 grader varmt Tärnsjö. Tre dagar i rad nu som det är ca 30 grader varmt. Och jag har jobbat två av de tre dagarna. Men igår var jag ledig och tillbringade dagen på stranden med Ida och hundarna. Det var mysigt. Efter jobbe...

Av Anna - 16 maj 2019 10:23

Det är redan mitten av maj. Tiden springer iväg. Det har hänt mycket sen sist. I slutet av februari började jag jobba på Tärnsjö Garveri. Ett 6 mpnader långt vikariat. Så jag jobbar som sadelmakare/butiksansvarig i läderhandeln på heltid nu....

Av Anna - 24 januari 2019 17:07


Veckorna rullar på. Har jobbat på skola och förskola i två och en halv vecka nu....och de där giftiga barnbacillerna har tagit mig tillslut. Så idag och i morgon blir det soffläge och vila ordentligt. bild från igår morse när jag och hundarna...

Av Anna - 5 januari 2019 16:46

2019 är här. Här kommer lite bilder från de senaste dagarna: ...

Ovido - Quiz & Flashcards