Hill & Diriki

Av Anna - 26 juli 2016 07:25

Hej på er!
Befinner mig nu på Häverö. Här är det läger för hela slanten!

Hill och jag tränar frittfölj.
Diddan och jag tränar också typ frittfölj, alltså att vara lös på träningsplanen trots störningar runt omkring oss.
Diddan fick även köra ett bitpass igår.
Hills tur idag. Ska försöka komma ihåg att be någon ta min kamera och fota oss. Får se hur det går med minnet.. !

Av Anna - 20 juli 2016 21:33

Nu har jag hunnit med en dag på Cukids kennelläger, en jobba hemma med läderdag och en dag på Ica.

På kennellägret var det spårdagen jag lyckats pricka in. Körde två microkorta skogsspår och hundarna gjorde bra ifrån sig med tanke på att de inte gått ett skogsspår på säkert två år! De har gått på gräs i och med att vi började med IPO-spår.
Det viktiga var faktiskt att träffa alla.
Har varit med på alla kennelläger utom ett (om jag inte minns fel) sedan året innan Hill föddes. (2007 alltså), så man lär känna alla hussar och mattar till Hills släktingar.
Det blir ju galet om man inte hinner träffa dem alls!

Jobbdagen hemma gick i alla fall bra. Hann göra en av tre produkter till beställningen som ska vara färdig stan vecka. En 10 meter lång spårlina hann jag med...
På lördag när jag är ledig från Ica ska jag görs klart de två sista produkterna. Spännande!

Nu ska jag försöka sova...
Hörs!

bild från det obligatoriska lunchmyset tidigare idag. Älskar att Duffys är hemma och hänger med i de vanliga rutinerna!

Av Anna - 17 juli 2016 19:41

Nu sitter jag återigen på tåget mellan Uppsala och Hudiksvall. Denna gång påväg hem till norr.

Helgen har varit superbra!
Vi kom fram sent i fredags. Gick upp ganska tidigt på lördagen. Åkte första karusellen klockan 11 och sista karusellen klocka. 23.
Helt galet. Hade ett kort uppehåll från Liseberg för powernap och middag, men annars var vi där hela dagen.

Vi åkte två riktigt bra attraktioner.
En mindre bra.
En riktigt jäkla supermegagalen.
Den sistnämnda var den första vi åkte kl. 11 på förmiddagen. Det var skönt att åka den först, för efter den kändes ingenting för läskigt (förutom frittfall som jag åkt en gång, för 7 år sen, och aldrig mer.).

Favoriten är ändå Balder.
Trä-bergochdalbana med omvänd g-kraft. Det känns alltså som att man ska flyga ur vagnen. Men eftersom kroppen sitter stadigt i ett bälte så är det bara magsäcken som halvt flyger ur vagnen, haha!
Helt fantastiskt rolig i alla fall.

Till middag igår åt vi heeelt fantastiska hamburgare. Helt klart en av de bättre burgarna jag ätit. Friterad sötpotatis och bacon majonnäs till var pricken över i.
Som sagt, heeelt fantastiskt. Men servisen var katastrofal. Så trots den fenomenala maten kan jag inte rekommendera stället.
Riktigt tråkigt när det är så...

Där hade ni vår helg, mer eller mindre. Liseberg och galet god hamburgare på en restaurang jag inte kan rekommendera.

Det kanske inte låter bra, men det var det!
Hur bra som helst!

Nu ska jag resa i ca: 2 h till. Sedan ska jag sova och ladda upp för eb dag på kennelläger. Därefter hem.
Jag längtar otroligt mycket efter vårt hem nu.

Är ledig på tisdag, men ändå inte. Ska ta tag i beställningar som ska vara klara om en vecka. Yeeey! Saknar att jobba med läder.
Ska även testa symaskinen!

Ha det bra!

jag och min underbara Sebbe.
Mitt hjärta...I love you.

Av Anna - 17 juli 2016 10:04

Denna resa har jag kommit på att jag är gammal.
Konstateranden från helgen:
-Det var 7 år sedan jag var på Liseberg sist.
-Det var 11 år sedan jag var i Göteborg första gången.
-Jag har tränat hund i 10 år i år.
-Jag har haft egen hund i 8 år.
-Jag har haft körkort i över 5 år och det är inte allt för långt kvar tills jag får övningsköra med Tsione! Haha!

Av Anna - 15 juli 2016 15:39

Hej på er!
Just nu sitter jag på ett tåg påväg till Uppsala!
Där ska jag möta upp Sebbe och Tsione för att sedan bila vidare, ned till Göteborg!
Jag ser såååå mycket fram emot denhär helgen!

Av Anna - 12 juli 2016 22:48

Godkväll!

Nu ska jag alldeles strax checka ut för idag.
Eftermiddagen och kvällen har flugit fram.

Gick ned till sjön för att tvätta håret.
Tog med mig hundarna.
Kände på vattnet, det var ju jättevarmt!!!!
Så, istället för att bara tvätta håret blev det bad och simtur. Jag och båda hundarna simmade en bra stund. Så himla mysigt.
Jag, Hill och Diriki helt ensamma i en sjö o skogen. Solen sken och det kändes som att vi kastats in i en Astrid Lindgren saga.

I alla fall så blev jag inspirerad av gårdagens kurs och gick upp på land för att låta hundarna apportera dummys (eller mina foppatofflor rättare sagt, man tager vad man haver). Kastade ut en apport, skickade Hill. När han tagit apporten och var påväg in med den kastade jag ut nästa nära honom. Poängen med det var att han inte fick släppa den apport han tagit för att byta den mot den jag kastade ut sist. Och han klarade det klockrent. Gjorde samma sak med Diddan. Inga problem alls men ändå hjärngympa!

Efter badet och träningen gick vi en promenad. En timme promenerade vi, men trots det så var hundarna fortfarande blöta när vi kom tillbaka.
Så jag satte mig med dem utanför husbilen och njöt av tystnaden i typ en halvtimme.
Sen gick vi in och jag började plugga.

Så roligt att plugga någonting man älskar.
Inlärning och kommunikation som jag (som jag skrev igår) läste på gymnasiet kommer igen och det är ju så intressant!!!!

Jaja, nu får det vara nog för idag!
Godnatt :)

Av Anna - 12 juli 2016 17:04

Vaknade klockan 04:10 av att det regnade. Somnade om. Vaknade kl. 07:45 (alltså 45 min innan jag skulle gå upp.) och gav hundarna mat och sedan iväg på en morgonpromenad. Kom tillbaka till husbilen.
Åt frukost. Och medan jag åt frukost kom Isa (Åsa och Moddes dotter på 6 år) in och slog sig ned medan jag käkade.

Planerna för dagen var lite ändrade. Istället för att vara med och assistera Åsa på kursen blev det ett bilkörningsuppdrag. Så dagen spenderades i bil. Hundarna var kvar i husbilen och Åsa rastade dem under dagen.

Det blev en ganska lång resa men med Isa som sällskap blev det inte tyst många sekunder. Vi hade mycket att prata om. Och så lipade vi åt alla fartkameror...

När vi var tillbaka i Sörmland gick vi igenom de flesta delarna i första blocket på utbildningen. Jag tycker det är väldigt intressant med etologi och de saker vi fick igenom. Så nu i eftermiddag/kväll ska jag sätta mig och skriva ned dels det vi pratade om men även mina egna tankar och reflektioner. Även utvärdera min egen träning lite grann, min och båda hundarnas träning.
Saker jag tänker på men som efter denna genomgång bli lättare att placera i ett specifikt "fack". Det blir lättare att greppa saker och ting.

Men. Innan jag sätter igång med kvällens plugg ska jag gå ned till sjön och tvätta håret. Ser redan ut som jag doppat skallen i smör. Mitt hår tvättas på tok för ofta.

Hill har hittat bästa sovplatsen. Där slipper han brorsan som ska tvätta öronen på honom hela tiden....

Av Anna - 11 juli 2016 20:39

Vilken mysig eftermiddag det blev.
Suttit i husbilen och lyssnat på regnet som smattrade mot taket, läst och bara haft det gott.

När molnen seglade vidare och regnet med dem gick jag ut i skogen med hundarna. Gick i nästan en timme. Sista delen av promenaden samlade jag på mig smultron att ha i yoghurten i morgon.
Det är lustigt att det känns så bra att skaffa sin egen mat från naturen (nöjd reptilhjärna?! Haha!)

Efter promenaden fick hundarna mat och jag snodde även ihop en lätt middag till mig själv. Isbergssallad, avocado och kräftstjärtar. Så himla gott!!!!
Till efter käkade jag tre-fyra tomater. Lyckades få tag i supertomater tror jag bestämt, för de är så goda att jag skulle kunna äta hela paketet på en gång. Men tanken är att de ska räcka två dagar till.

Hundarna snusar redan gott och jag ska göra dem sällskap så fort jag fått tag i myggan som surrat runt mitt huvud de senaste minuterna...