Hill & Diriki

Direktlänk till inlägg 9 september 2018

Valvaka med mer.

Av Anna - 9 september 2018 19:38

Ojojoj, hur går det ikväll tror ni?
Håller tummarna att inte Mr. ?De passar inte in? & Co inte får några röster. Men såklart finns det idioter som röstar på dem...

Jag är väldigt mycket mer insatt i politiken det här valet jämfört med förra, som var mitt första riktiga val.
Jag kommer ihåg att jag tyckte ser vore bra om alliansen skulle sitta kvar. Men jag gillade dem inte. Så jag röstade FP. Utan att ha läst på mer än på bussen påväg till min vallokal, som förövrigt var på Lidingö då. På den gammal goda tiden (!?!?!?) ;)

Den tabben gör jag inte om idag.

Är ganska intresserad av politik nuförtiden och tycker det är hemskt viktigt att dra sitt strå till stacken. Läsa på, välja och rösta. VIKTIKT!!!
Soffpotatisar, skärpning!

Annars?
Jo, jag är sjuk. Har varit hemskt sjuk.
Det började i måndags. Fick ont i halsen, på ett ovanligt elakt sätt. Tisdagen kom och det hade blivit illa under natten. Kunde äta frukost och lunch, men sen tog det stopp. Gick inte att svälja varken mat eller vätska. Inte ens mitt eget saliv.
Onsdagen kom och jag hade lite små panik, blev gråtfärdig så fort jag skulle svälja. Så jah åkte in till VC som hade dropp in. Sjuksköterskan konstaterade att jag behövde komma till en läkare. Vilket inte fanns i närheten. Och med 39,5 ?c kör man inte en timme själv. Så jag fick åka sjuktaxi....
väl framme på sjukhuset i Tierp så blev det många timmars väntan. Somnade till och från i väntrummet. Kunde inte svälja och ville bara gråta. Efter tre timmar fick jag träffa läkare. Prover togs och det konstaterades att det var ett virus, alltså inget att göra något åt.

I fredags kom pappa och hämtade mig och hundarna. Så vi har tillbringat helgen i mellanfjrärden. Det behövdes avlastning med hundarna. Plus att jag blivit bortskämd med soppa, te, ingrfärsdricka med mer. Så skönt att bli ompysslad när man är dålig.

Så, från tisdag till torsdag drack jag knappt nånting.
Och idag åt jag fast föda första gången sen i tisdags ....
vet inte om kah känt mig så sjuk nångång. Huva.

Idag är jag väldigt mycket piggare, till och med lite rastlös. Men ställer jag mig upp och står en stund blir jag yr och trött. Så blir kvar hör några dagar till och blir ordentligt frisk.

Nej. Nu blir det la till att valvaka.
Hörs hej!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 22 augusti 2019 20:59

För en vecka sen fick min älskade Hill somna in. Hans hjärta hade gått sönder ännu mer och veterinären konstaterade att han inte hade lång tid kvar. Två dagar efter det beskedet fick han somna in, innan han hann märka av sitt trasiga hjärta. ...

Av Anna - 7 juni 2019 13:43

Hej på er från ett 30 grader varmt Tärnsjö. Tre dagar i rad nu som det är ca 30 grader varmt. Och jag har jobbat två av de tre dagarna. Men igår var jag ledig och tillbringade dagen på stranden med Ida och hundarna. Det var mysigt. Efter jobbe...

Av Anna - 16 maj 2019 10:23

Det är redan mitten av maj. Tiden springer iväg. Det har hänt mycket sen sist. I slutet av februari började jag jobba på Tärnsjö Garveri. Ett 6 mpnader långt vikariat. Så jag jobbar som sadelmakare/butiksansvarig i läderhandeln på heltid nu....

Av Anna - 24 januari 2019 17:07


Veckorna rullar på. Har jobbat på skola och förskola i två och en halv vecka nu....och de där giftiga barnbacillerna har tagit mig tillslut. Så idag och i morgon blir det soffläge och vila ordentligt. bild från igår morse när jag och hundarna...

Av Anna - 5 januari 2019 16:46

2019 är här. Här kommer lite bilder från de senaste dagarna: ...

Skapa flashcards