Hill & Diriki

Direktlänk till inlägg 3 november 2016

Gesäll och Mästarbrevsutdelning 2016

Av Anna - 3 november 2016 17:05

Hallå Hallå!

Igår var jag, tillsammans med skolkamrater och lärare, i Stockholm för att se årets gesäll och mästarbrevsutdelning.
Innan ceremonin åt vi på Prime Burger. Helt okej mat, men Dylans i Uppsala går nog inte att slå....
Själva ceremonin hölls i Blåhallen. Maffig byggnad, det där stadtshuset.
112 Gesäller och 65 Mästare fick sina brev.
Det var 2 h utav applåderande.
Det är häftigt att ha sett, men nu kommer jag nog inte åka förän det är min tur. Längtar dit!

Kort och gott.


Eftersom jag kom hem sent igår var jag fruktansvärt trött idag.
Var hemma och tog igen mig hela dagen.
Har slappat, promenerat och styrt upp mycket som jag inte orkat/haft tid att ta tag i i några veckor. Har fortfarande lite kvar att göra på den listan. Bland annat att sälja en röd grimma samt tömkörningsdäckeln som jag gjort.

Så, har jag någon som är intresserad, hojta till!
anna.s.j@hotmail.com


I morgon är det fredag. Vi ska börja dagen med att åka till ett stall med selkunskapen. Ska bli roligt, har inte så mycket kött på benen när det kommer till selar. Men ska snart börja med en arbetssele (samt en dragsele med lokor till hund).
Så, jag har mycket nya grejer att lära mig framöver, både teoretiskt och praktiskt.

Efter skolan ska jag jobba på Ica. Ska stänga också om jag inte minns fel. Alltså typ 8h jobb (minus rasterna), vilket betyder att det blir en väldgt långt dag i morgon.


Helgen är egentligen helt oplanerad. Ska bara vara hemma i Tärnsjö. MEN....jag ska göra en massa lädergrejer. nyproducera produkter som jag ska sälja. Så jag kommer att ha fullt upp ändå. Som vanligt :)


Det var det.
Ha det bra!


PS. Kolla min nya facebook-sida: Annas Läderprojekt. Gilla och dela den gärna. DS.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 22 augusti 2019 20:59

För en vecka sen fick min älskade Hill somna in. Hans hjärta hade gått sönder ännu mer och veterinären konstaterade att han inte hade lång tid kvar. Två dagar efter det beskedet fick han somna in, innan han hann märka av sitt trasiga hjärta. ...

Av Anna - 7 juni 2019 13:43

Hej på er från ett 30 grader varmt Tärnsjö. Tre dagar i rad nu som det är ca 30 grader varmt. Och jag har jobbat två av de tre dagarna. Men igår var jag ledig och tillbringade dagen på stranden med Ida och hundarna. Det var mysigt. Efter jobbe...

Av Anna - 16 maj 2019 10:23

Det är redan mitten av maj. Tiden springer iväg. Det har hänt mycket sen sist. I slutet av februari började jag jobba på Tärnsjö Garveri. Ett 6 mpnader långt vikariat. Så jag jobbar som sadelmakare/butiksansvarig i läderhandeln på heltid nu....

Av Anna - 24 januari 2019 17:07


Veckorna rullar på. Har jobbat på skola och förskola i två och en halv vecka nu....och de där giftiga barnbacillerna har tagit mig tillslut. Så idag och i morgon blir det soffläge och vila ordentligt. bild från igår morse när jag och hundarna...

Av Anna - 5 januari 2019 16:46

2019 är här. Här kommer lite bilder från de senaste dagarna: ...

Ovido - Quiz & Flashcards