Hill & Diriki

Direktlänk till inlägg 25 juni 2013

Mål

Av Anna - 25 juni 2013 23:33

#kvällsfunderingar #hundar #bil #framtid

 

För några månader sedan hade jag som mål att skaffa mig ett jobb.

Så..

Jag sökte och sökte och sökte.
Tillslut hittade jag ett jobb inom FM som jag verkligen ville ha. Så jag åkte till Stockholm, gjorde fystester och arbetsintervju. Fystesterna bestod av beep och multitest. 
Beeptestet är typ det jobbigaste jag vet, inte fysiskt utan psykiskt. Det är så sjukt jobbigt att bara springa fram och tillbaka på samma sträcka och veta att man bara måste springa snabbare och snabbare om man ska lyckas...
Jag klarade gränsen för beepen och lite till. Jag satte personligt rekord på både beep och multitest. 
Jag hade min fina pojkvän som stöd hela tiden eftersom han också var där och gjorde testerna. 
Jag kan inte säga att jag inte skulle ha klarat det utan honom, för det hade jag. Men att han honom där gjorde att allt kändes lite bättre   


I alla fall så klarade jag testerna och intervjun kändes bra.
Testerna var på lördagen och två dagar senare, måndag, så fick jag besked om att jobbet var mitt.


Yes! Jag hade fått jobb!!!
I stockholm....
och vart tusan skulle jag bo?

Bestämde mig för att bo på logementet så länge jag stod ut.
Mene, det blev inte många nätter där eftersom Sebbe och hans fina familj tyckte att jag skulle bo hos dem.
Så, det gjorde jag.

Från början var jag rädd att jag skulle bli bekväm och att lägenhetsjakten skulle rinna ut med tiden.
Men från att bo tillsammans med en människa, i ett eget hus, till att bo i en lägenhet med 5 andra personer..
Det hade motsatt effekt. Jag tyckte det var helt underbart att bo hos dem, helt klart! 
Men efter att ha bott hemifrån så vill man fortsätta med det.

Så nu, efter ca:2˝ månad så har jag och Sebbe en egen lägenhet.


Så...
Jag har nått mina två mål.

Vad kommer nu?

Jo, prio 1 är att få tag på dagisplats åt mina hundar. Så att de verkligen kan bo här med mig på heltid.
I och med att de flyttar hit på heltid kan jag också komma igång med träningen igen. Den har varit väldigt ryckig och periodvis nu när jag har gjort GMU, varit arbetslös och flyttat. 
Men när de flyttar hit så ska vi sätta igång igen. Lydnad, spår och vallning är det jag tänkt att börja med.


MEN...för att jag ska kunna träna ordentligt, jag bor ju faktiskt i förorten, så underlättar det om jag har en bil.
Så, det blir också ett mål att nå under sommaren/hösten.


Hunddagis och bil. 
Jämfört med att skaffa jobb och hitta lägenhet i stockholm så bordet det bli rena barnleken!   


Nej, nu har jag kvällsfunderat färdigt.
Dags att sova.
Sovgott! :-) 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 22 augusti 2019 20:59

För en vecka sen fick min älskade Hill somna in. Hans hjärta hade gått sönder ännu mer och veterinären konstaterade att han inte hade lång tid kvar. Två dagar efter det beskedet fick han somna in, innan han hann märka av sitt trasiga hjärta. ...

Av Anna - 7 juni 2019 13:43

Hej på er från ett 30 grader varmt Tärnsjö. Tre dagar i rad nu som det är ca 30 grader varmt. Och jag har jobbat två av de tre dagarna. Men igår var jag ledig och tillbringade dagen på stranden med Ida och hundarna. Det var mysigt. Efter jobbe...

Av Anna - 16 maj 2019 10:23

Det är redan mitten av maj. Tiden springer iväg. Det har hänt mycket sen sist. I slutet av februari började jag jobba på Tärnsjö Garveri. Ett 6 mpnader långt vikariat. Så jag jobbar som sadelmakare/butiksansvarig i läderhandeln på heltid nu....

Av Anna - 24 januari 2019 17:07


Veckorna rullar på. Har jobbat på skola och förskola i två och en halv vecka nu....och de där giftiga barnbacillerna har tagit mig tillslut. Så idag och i morgon blir det soffläge och vila ordentligt. bild från igår morse när jag och hundarna...

Av Anna - 5 januari 2019 16:46

2019 är här. Här kommer lite bilder från de senaste dagarna: ...

Skapa flashcards